Consumul exagerat de sunca poate afecta plamanii, potrivit unui studiu realizat de o echipa de cercetatori americani din cadrul...
proposed: 19 Apr 2007
Consumul exagerat de sunca poate afecta
plamanii, potrivit unui studiu realizat
de o echipa de cercetatori americani din
cadrul Universitatii Columbia, New York.
Si asta din cauza faptului ca sunca,
slanina si alte produse din carne
afumata contin nitriti utilizati pe post
de conservanti. Persoanele care au
consumat produse din carne afumata de
cel putin 14 ori pe luna au prezentat de
doua ori mai multe riscuri de a face
bronsita si emfizem, boli care produc
ingustarea cailor respiratorii si
obstructioneaza fluxul de aer. In plus,
persoanele care mananca sunca de mai
mult de cinci ori pe saptamana prezinta
cu 60% mai multe riscuri de a dezvolta
cancer la vezica urinara, fata de cei
care mananca mai rar acest produs.
Treizeci de grame de fistic zilnic ne
feresc de riscul de a ne imbolnavi de
boli cardiovasculare ca infarct,
accident cerebral sau embolii, sustin
cercetatorii de la Universitatea de
medicina din Pennsylvania (SUA). Pe
langa fistic, nucile, migdalele si
alunele de padure neprajite reduc atat
nivelul colesterolului rau, cat si al
grasimilor nesanatoase din arterele
sanguine. Studiul, efectuat pe
... read all Stiati ca Alimente Thursday, 10 May 2007
Painea intermediara este cea mai
sanatoasa. Painea alba este usor de
asimilat de organism, insa contine
foarte putine vitamine. In pofida
parerii generale, painea neagra nu este
foarte sanatoasa. Fiindca are multa
celuloza, aceasta irita tubul digestiv.
Bolnavii de gastrita simt cel mai bine
acest lucru.
... deschide curiozitatea Stiati ca Alimente Tuesday, 25 April 2006
Acum zece ani, soia era desemnata drept
"alimentul-minune". Expertii britanici
sustin acum ca substantele chimice cu
care este tratata soia blocheaza
absorbtia mineralelor si scad
fertilitatea feminina. Din cauza
hormonilor vegetali continuti, femeile
cu cancer mamar trebuie sa o consume cu
moderatie.
... deschide curiozitatea Stiati ca Alimente Thursday, 25 May 2006
Pentru ca maslinele sa nu fie atat de
sarate, se inteapa in cateva locuri si
se fierb, asezandu-se la fiert in apa
rece. Dupa primul clocot se arunca apa,
se toarna alta si se lasa sa fiarba din
nou. Se repeta operatia de cateva ori,
dupa care se stropesc cu ulei si cu
otet, in functie de preferinte.
... deschide curiozitatea Stiati ca Alimente Friday, 1 July 2005
Painea ramane mai mult timp proaspata
daca se pastreaza intr-un vas smaltuit,
de sticla sau de portelan, acoperit cu
capac. Pe fundul vasului se va pune o
bucatica de cartof crud sau putina sare.
Aceasta ajuta ca painea sa nu
mucegaiasca.
... deschide curiozitatea Stiati ca Alimente Tuesday, 5 July 2005
Beneficiile unui anume compus din boabe
de cacao sunt atat de mari, incat acesta
poate rivaliza cu penicilina si
anestezicele, sustine o echipa de
cercetatori americani care si-au
publicat un studiu amplu in revista
Chemistry & Industry. Ingredientul cu
pricina se numeste epicatechina si poate
reduce riscurile de aparitie a unor boli
grave, precum infarctul sau insuficienta
cardiaca, a indicat
... read all Stiati ca Alimente Monday, 12 March 2007
Mierea de albine zaharisita, pentru a-si
reveni complet, se tine pe baia de
aburi, dupa care se toarna intr-un alt
borcan si se acopera cu capac sau
celofan.
... deschide curiozitatea Stiati ca Alimente Friday, 1 July 2005
Un studiu facut pe un milion de
studenti, in Statele Unite, a aratat cat
de mult sunt afectate de alimentatie
performanta scolara si IQ-ul in general.
Cand conservantii, colorantii, aromele
artificiale, etc. au fost inlaturate din
alimentatie, s-a constatat o
imbunatatire de minimum 2 puncte in IQ.
... deschide curiozitatea Stiati ca Alimente Sunday, 18 October 2009
Daca sunteti adeptii consumului de peste
de trei ori pe saptamana, aveti mari
sanse sa nu va imbolnaviti de cancer. Un
studiu publicat in "International
Journal of Cancer" confirma efectele
preventive ale pestelui gras, bogat in
omega-3, asupra cancerului de prostata.
Doua mii de persoane atinse de aceasta
teribila maladie au fost intrebate
despre obiceiurile lor alimentare,
raspunsurile lor
... read all Stiati ca Alimente Thursday, 11 January 2007
Regimul alimentar mediteranean, bogat in
uleiuri vegetale si peste, este la fel
de benefic pentru persoanele care sufera
de maladii cardiace ca si regimul
alimentar foarte strict, sarac in
grasimi, este concluzia Asociatiei
americane de cardiologie. Dieta
mediteraneana consta in consumul marit
de fructe, vegetale, seminte si peste,
cantitati mici de carne rosie si o
cantitate relativ mare de
... read all Stiati ca Alimente Monday, 26 March 2007
Cei care isi incep ziua cu un ou sau
doua oua la micul dejun pierd de doua
ori mai multe kilograme decat cei care
tin diete drastice. Ouale sunt hrana cea
mai ieftina si consistenta. Oul este
foarte bogat in proteine de calitate,
care dau suficienta energie pentru prima
parte a zilei, aproximativ cat
consumarea unei fripturi, dar avand un
numar mai mic de calorii.
... deschide curiozitatea Stiati ca Alimente Sunday, 27 December 2009
Consumul zilnic a trei cesti de cafea
sau a sase cesti de ceai imbunatateste
capacitatea de memorare a femeilor in
varsta, dar nu are nici un efect asupra
memoriei barbatilor, potrivit unui
studiu realizat in Franta, care a fost
publicat in revista medicala Neurology.
Cercetatorii au examinat legatura dintre
consumul de cofeina si performantele
intelectuale "cognitive" (memorie,
limbaj, logica).
... read all Stiati ca Alimente Wednesday, 8 August 2007
Muraturile care au inceput sa faca
floare pot fi "salvate" de la alterare
folosind urmatoarele solutii: capacul
vasului, greutatea de deasupra
muraturilor si marginea vasului se spala
cu apa clocotita.
... deschide curiozitatea Stiati ca Alimente Friday, 1 July 2005