Merele, nu cofeina (cafeaua), sunt mai eficiente sa ne trezeasca dimineata.
propus: 26 Apr 2007
Merele, nu cofeina (cafeaua), sunt mai
eficiente sa ne trezeasca dimineata.
Consumul exagerat de sunca poate afecta
plamanii, potrivit unui studiu realizat
de o echipa de cercetatori americani din
cadrul Universitatii Columbia, New York.
Si asta din cauza faptului ca sunca,
slanina si alte produse din carne
afumata contin nitriti utilizati pe post
de conservanti. Persoanele care au
consumat produse din carne afumata de
cel putin 14 ori pe luna au prezentat de
doua ori
... citește tot Stiati ca Alimente Joi, 19 Aprilie 2007
Pentru ca maslinele sa nu fie atat de
sarate, se inteapa in cateva locuri si
se fierb, asezandu-se la fiert in apa
rece. Dupa primul clocot se arunca apa,
se toarna alta si se lasa sa fiarba din
nou. Se repeta operatia de cateva ori,
dupa care se stropesc cu ulei si cu
otet, in functie de preferinte.
... deschide curiozitatea Stiati ca Alimente Vineri, 1 Iulie 2005
Regimul alimentar mediteranean, bogat in
uleiuri vegetale si peste, este la fel
de benefic pentru persoanele care sufera
de maladii cardiace ca si regimul
alimentar foarte strict, sarac in
grasimi, este concluzia Asociatiei
americane de cardiologie. Dieta
mediteraneana consta in consumul marit
de fructe, vegetale, seminte si peste,
cantitati mici de carne rosie si o
cantitate relativ mare de
... citește tot Stiati ca Alimente Luni, 26 Martie 2007
Sarea este unul din elementele esentiale
ale vietii, cu conditia sa fie naturala
- nesupusa tratamentelor chimice sau
termice si fara adaosuri (in comert se
poate gasi sare grunjoasa, sau sare
gema) - si sa nu fie folosita in exces.
In trecut se folosea sarea naturala, sub
forma de cristale mari, care erau
macinate in casa.
Sarea contine mai mult de 80 de
substante minerale, pe langa clorura de
... citește tot Stiati ca Alimente Luni, 23 August 2010
Painea intermediara este cea mai
sanatoasa. Painea alba este usor de
asimilat de organism, insa contine
foarte putine vitamine. In pofida
parerii generale, painea neagra nu este
foarte sanatoasa. Fiindca are multa
celuloza, aceasta irita tubul digestiv.
Bolnavii de gastrita simt cel mai bine
acest lucru.
... deschide curiozitatea Stiati ca Alimente Marți, 25 Aprilie 2006
Sucul de sfecla, este foarte indicat in
refacerea globulelor rosii, si a
sangelui in general. Insa baut mai mult
de un pahar odata, nediluat, provoaca
greata si ameteala datorita efectului
intens purificator. De aceea, se va
creste gradat cantitatea de suc in
functie de toleranta individuala, pana
la 2 pahare pe zi. La menopauza, are un
efect mai durabil si mai eficient decat
hormonii sintetici.
... citește tot Stiati ca Alimente Miercuri, 24 Februarie 2010
Feniletilamina produce o usoara stare de
visare si este produsa de catre creier
in momentul care doi oameni sunt
indragostiti. Interesant de remarcat
este faptul ca aceeasi substanta se
regaseste si in ciocolata.
... deschide curiozitatea Stiati ca Alimente Joi, 17 Februarie 2005
Consumul zilnic a trei cesti de cafea
sau a sase cesti de ceai imbunatateste
capacitatea de memorare a femeilor in
varsta, dar nu are nici un efect asupra
memoriei barbatilor, potrivit unui
studiu realizat in Franta, care a fost
publicat in revista medicala Neurology.
Cercetatorii au examinat legatura dintre
consumul de cofeina si performantele
intelectuale "cognitive" (memorie,
limbaj, logica).
... citește tot Stiati ca Alimente Miercuri, 8 August 2007
Treizeci de grame de fistic zilnic ne
feresc de riscul de a ne imbolnavi de
boli cardiovasculare ca infarct,
accident cerebral sau embolii, sustin
cercetatorii de la Universitatea de
medicina din Pennsylvania (SUA). Pe
langa fistic, nucile, migdalele si
alunele de padure neprajite reduc atat
nivelul colesterolului rau, cat si al
grasimilor nesanatoase din arterele
sanguine. Studiul, efectuat pe
... citește tot Stiati ca Alimente Joi, 10 Mai 2007
Cateva cuburi de ciocolata neagra,
consumate zilnic, au acelasi efect ca si
administrarea de aspirina, diminuand
riscul de blocare a arterelor,
responsabil pentru aparitia infarctului
sau a accidentelor cerebrale. Acestea
sunt concluziile unui studiu al
cercetatorilor de la Scoala de medicina
Johns Hopkins (SUA), informeaza
linternaute.com. Ciocolata neagra, fara
zahar si unt contribuie la
... citește tot Stiati ca Alimente Joi, 16 Noiembrie 2006
Doua pastile cu ulei de peste zilnic
impulsioneaza creierul copiilor sa se
dezvolte in trei luni cat s-ar dezvolta
in trei ani, sustin cercetatorii din
Marea Britanie. Creierele copiilor care
au primit zilnic capsule cu acizi grasi
Omega-3 si Omega-6 au dezvoltat mai
multa materie cenusie, ceea ce a dus la
cresterea memoriei pe termen scurt si a
capacitatii de invatare. In plus, timp
de trei luni
... citește tot Stiati ca Alimente Luni, 12 Martie 2007
Zaharul, mai ales cel alb, rafinat, este
foarte nociv pentru corpul uman,
actionand ca un drog. Zaharul mai este
numit de nutritionisti si otrava alba.
Zaharul contine un singur nutrient,
zaharoza, care prin rafinare isi pierde
enzimele, fermentii si mineralele. In
plus, prin prelucrare, zaharului i se
adauga aditivi si coloranti.
Face parte din categoria carbohidratilor
cu indice glicemic mare,
... citește tot Stiati ca Alimente Marți, 10 Ianuarie 2012